כאשר נבצע חיפוש תוצג רשימה של תוצאות חיפוש, שהיא בעצם סדרה מדורגת של קישורים לאתרי אינטרנט שנמצאו על ידי מנוע החיפוש כרלוונטיים למה שחיפשנו.
המנוע מדרג אותן לפי כל מיני שיטות ולמנגנון כולו שאחראי על מציאת התוצאות וסידורן ישנו כינוי מקצועי הנקרא אלגוריתם. אלגוריתם בהסבר פשוט הוא אוסף הוראות לביצוע שבסיומן מתקבלת תוצאה כלשהי.
האלגוריתם של כל אחד ממנועי החיפוש אינו גלוי, עוד נחזור לעניין הזה.
חזרה לתוצאות החיפוש. ברשימה שנגלית לעיננו ישנן, למשל בגוגל, 10 תוצאות המרכיבות את הדף הראשון או המקבץ הראשון של התוצאות. כמות התוצאות הרלוונטיות עשויה להגיע לעשרות מיליוני דפי אינטרנט שונים, ומובן מאליו שלהמצא בין 10 התוצאות הראשונות, זו התוצאה המיוחלת על מנת שגולשים יבדקו דווקא את האתר שלנו.
מעל למקבצי התוצאות הרגילות בדף של מנוע החיפוש נמצאות תוצאות שהן בעצם מודעות ממומנות. כלומר הן נמצאות שם כיוון שבעליהן שילמו עבור ההופעה באותה רשימה, ושם הסדר נקבע על פי הסכום הגבוה ביותר שהוצא. הפעולות שנדרשות, מלבד התשלום, על מנת להופיע בתוך סדרת המודעות, נקראות קידום ממומן. קידום ממומן מבטיח את ההופעה כל עוד הוא נמשך.

וכאן ההבדל הראשון בין קידום ממומן וקידום אורגני. אין מטרת המאמר להפליג בשבחו של אחד מהם, כיוון שהשימוש בהם לעיתים הוא במשולב, והבחירה באחד מהם או שניהם לסירוגין או בו זמנית, הוא תלוי מטרה ומשאבים.

אז ממה מורכב קידום אורגני וכיצד הוא פועל?


דירוג. אנחנו נתמקד במנוע החיפוש גוגל ונציג מספר השערות מבוססות על אופן הפעולה והתאמת אתר לצורך הקידום.


חווית הגלישה

לחווית הגלישה, הנוחות והקלות בה הגולש - מחפש מגיע לתוכן שהיה חשוב לו משמעות רבה. התפיסה הרווחת היא שגוגל תעדיף מידע שזמין במרחק של 3-4 הקלקות (מעבר מקישור לקישור) מתוצאת החיפוש. נתיב ארוך יותר אל המידע עשוי להתפס כמייגע בחווית המשתמש

אלגוריתם החיפוש של גוגל מבוסס על אותות שהוא מאתר באפליקציות ואתרים. לאחר שאיתר ודירג את איכות אותם האותות, התוצאה המשוקללת תקבע את מיקומם בתוצאות החיפוש. תחת הכותרת Core Web Vitals גוגל כינסה אותות המסויימים הנוגעים באופן ישיר בחווית המשתמש.

בחינת הגורמים באתר המשפיעים על הדירוג של ה-Web Vitals תורמת במידה מסוימת לשינויים בדירוג האתר. השינויים המתבקשים במבנה האתר לשיפור התוצאות מתכנסים תחת פעולות טכניות של קידום אורגני.

תוכן

מניסיוננו, לא משנה עד כמה אתר מסוים בנוי מההיבט הטכני באופן גרוע, ככל שהתוכן עשיר, נוגע לעניין ומספק את הגולש, האתר יתקדם במעלה התוצאות.

מהירות עלייה

המתנה לתוכן מבוקש שהיא ארוכה מדי בסטנדרטיים גוגליים עשויה לחבל בדירוג בתוצאות החיפוש ולכן נדרשות פעולות טכניות מגוונות על מנת להאיץ את מהירות העלייה.

מבנה קישורים

כפי שצוין קודם לכן, נדרשת לעיתים בנייה מחודשת של מערך הקישורים באתר מסוים על מנת להגיש את התוכן למנוע החיפוש ומכאן גם לגולש בנתיב הקצר ביורת.
מבנה דפים תקין - לדף אינטרנט או בשמו התקני דף html ישנם מספר מרכיבי יסוד שלהם השפעה כזו או אחרת על תאימות הדף למנועי חיפושים ולהשבחת המיקומים שלו בתוצאות החיפוש. רכיבים אלה כוללים בין השאר את כותרת הדף בדפדפן, שלא מופיעה בהכרח בתוכן עצמו, כותרת התוכן בפועל, תיאור הדף והופעה של ביטויי מפתח מסוימים.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם הפניות מאתרים אחרים אל תוכן מסוים באתר שמקודם אורגנית. ככל שכמות הקישורים הולכת וגדלה, אלה מגיעים מאתרים שקשורים בתוכן האתר, ערכו כאוטוריטה בתחום ידע מסוים עולה בעיני גוגל.
אם כן, תהליך הקידום האורגני, שכולל טיפול בנקודות שצוינו לעיל ובנקודות אחרות חשובות, מתבסס על ידע טכני, יכולת חקירת נושא תוכן והבנה שלו, וניתוח מתמיד של האתר ומצבו "בעיני" מנועי החיפוש.
זו עבודה מתמשכת, ויש לומר בכנות, שלעיתים עד שמופיעות תוצאות חיוביות חולף זמן רב.
אם כן, לסיכום ההסבר עד לשלב זה, במהלך עבודת הקידום מתבצעות הפעולות המרכזיות הבאות:

  • כתיבת תכנים חדשים והשבחת תוכן קיים.
  • מיטוב טכני של דפי האתר לצורך האצת עליית הדף.
  • חקירת וניתוח ארכיטקטורת הקישורים באתר, שיפור ובנייה מחודשת.
  • השבחות מבנה רכיבים פנימיים בכל דף ודף בהקשר של ביטויי מפתח.
  • יצירת רשת של קישורים חיצוניים, פנימיים ויוצאים.

קידום אורגני בהתמחות באתרי ג'ומלה

בסטודיו אנחנו מטפלים בכל סוגי האתרים, ובכל זאת הבחירה המועדפת עלינו היא אתרים מבוססי ג'ומלה. הסיבה העיקרית היא המבנה המותאם בצורה נוחה מאוד, המאפשר התמקדות בתוכן, כיוון שההיבטים הטכניים מאוד אינטואיטיביים ונוחים לתפעול. יתרה מכך, ניתן לפרק את האתר למספר מבנים שונים על מנת שישרת מטרות קידום שונות.
אנחנו מקפידים בבניית אתר ג'ומלה חדש לצורכי קידום אורגני להשתמש ברכיבי הליבה, כך שחווית הגלישה אינה מסובכת ומורכבת והמידע הנחוץ לגולש זמין בטווח הקליקים הרצוי.

קידום אורגני בוטיקי

בשונה מאפשרויות אחרות המוצעות בשוק, הקידום בסטודיו מבוצע על צוות של בעלי מקצוע, המביאים את האתר למצב אופטימלי, כל אחד בתחום התמחותו. לכן, כמות האתרים שמקודמת בו זמנית בסטודיו מצומצמת, ומאפשרת חקירת תחום המידע של האתר ועבודה מקצועית ומדוקדקת על הצד הטכני שלו.

כמה עולה קידום אורגני בגוגל

מחיר קידום אורגני לאתר קטן
  • 2 מאמרים מקצועיים בחודש
  • בניית תכנית לטווח ארוך בכפוף לתכנית שיווק
  • מחקר מילות מפתח ומעקב שינויים
  • ניתוח האתר בכלי ניטור תנועה וזיהוי מגמות
  • תכנית מאמרים והעשרת תוכן קיים
  • ניתוח מבנה קישורים, ארגון והפניות
  • On Page SEO
  • 1,750 ש"ח
מחיר קידום אורגני לאתר בינוני
  • 4 מאמרים מקצועיים בחודש
  • בניית תכנית לטווח ארוך בכפוף לתכנית שיווק
  • מחקר מילות מפתח ומעקב שינויים
  • ניתוח האתר בכלי ניטור תנועה וזיהוי מגמות
  • תכנית מאמרים והעשרת תוכן קיים
  • ניתוח מבנה קישורים, ארגון והפניות
  • On Page SEO
  • 3,500 ש"ח
מחיר קידום אורגני לאתר גדול 
  • 6 מאמרים מקצועיים בחודש
  • בניית תכנית לטווח ארוך בכפוף לתכנית שיווק
  • מחקר מילות מפתח ומעקב שינויים
  • ניתוח האתר בכלי ניטור תנועה וזיהוי מגמות
  • תכנית מאמרים והעשרת תוכן קיים
  • ניתוח מבנה קישורים, ארגון והפניות
  • On Page SEO
  • 5,500 ש"ח

צרו עימנו קשר בדרך הנוחה לכם, נשמח לייעץ ולספק פרטים נוספים

      * כל התכניות הן ללא התחייבות, למעט חודש קדימה
      * במקרה של בניית אתר כחלק מהתכנית, יש התחייבות בכל אחת מהן ל-4 חודשים
      * כל המחירים אינם כוללים מע"מ
      * העלויות עשויות להשתנות בהתאם לאופי האתר והתחרות הקיימת בתחום